Kody Brown, a reality-TV sztár és az ő nővér-feleségei egy példa alapján új keresetet nyújtanak be az Utahi anti-poligámia törvény ellen azzal az érvvel, hogy az azonos nemű párok házasságának engedélyezése ajtót nyitott más jellegű házasságok elismeréséhez is.
Brown és törvényes felesége, Meri Brown, valamint „nővér feleségei”, Janelle Brown, Christine Brown és Robyn Sullivan a 16 gyermekükkel együtt szeretnék bíróságilag kimondatni, hogy a Utahi többnejűséget tiltó törvény alkotmányellenes és alkalmazhatatlan az ő „plurális családjukra”. Ügyvédeik szerint a Brownok törvénytelenül tiltatnak el a szövetkezés szabad jogától, a mindenkinek járó egyenlő védelemtől. A Utahi többnejűséget tiltó törvény „személyes sérelmet” jelent a Brown családnak és lábbal tiporja az abba beleegyező felnőtt emberek jogát arra, hogy saját választásuk szerint alakítsanak ki családokat.
A Brown-kereset nem említi az 1996-os házasságvédelmi törvényt, amely a házasságot, szövetkezés céljából kötött egy férfi és egy nő uniójának mondja ki, ezzel eltörölve a szövetkezés jogát azonos nemű párok között. Az azonos-nemű házasság védői szerint „az unió két nő és két férfi között ugyanazt jelenti, mint egy nő és egy férfi között” , mondta Steve King, Iowa-i republikánus szenátor a július 20.-ai kongresszusi meghallgatáson az Igazságügyi Bizottság előtt. „De ezek hasonló jogalappal arra használhatók, hogy hozzájáruljanak az apák és lányok, anyák és fiak, sőt még akár a poligámikus házasságokhoz is.” „Edward Whelan, az Etikai és közösségi Politikai Központ elnöke bevallotta, hogy a „meleg házasságok legalizálása egyenes úton vezet a többnejűséghez és más többirányú egyesülésekhez. Ha a házasság nő-férfi aspektusát eltöröljük eltörlődhet a különbség a két személy és a három vagy több személy házassága között,ami önkényessé és irracionálissá tehet mindent.”
Az Emberi Jogok Kampánya, a nemzet legnagyobb meleg-jogi képviselete szerint az egyneműek házassága nem vezethet a többnejű vagy a „szabadom bárkivel”-jellegű házasságokhoz. Legutóbbi blogjában Timothy Dolan katolikus püspök azt írta az új New York-i melegházassági törvényről, hogy az újabb lazítás a házasság eredeti megértésén. „Egy következő lépés lehet, figyelmeztetett a püspök, hogy újradefiniálják és igazolják a több partner lehetőségét és a hűtlenséget.”
A Brown keresetben a család tagjait tagságuk az Apostoli Egyesült Testvériség Hite egyházban, tehát vallásos hitük és egymás iránti szeretetük is motiválhatták, ahol nem követnek el bűnt amíg nem élnek is együtt.„Az államok nem kriminalizálhatnak kölcsönös intim kapcsolatokat, beleértve a homoszexuális kapcsolatokat, amelyek nőtlen felnőtt emberek között jönnek létre”, mondta ki egy legfelsőbb bírósági határozat a Texas-i Lawrence-ben, 2003-ban. A Utah-i törvény megtiltja, hogy „törvényesen házas személy megházasodjon más személlyel vagy együtt éljen más személlyel.”
Feltehető tehát a kérdés, valóban együtt jár e az egyén szabadságával, hogy olyan alapkérdésekben kérjen módosításokat a társadalmat megszervező jogtól, amely saját társadalmának is az alapjait jelenti. A szabadság és demokrácia köpenye mögött a félrehasznált értelmezésekkel, a jog kizsákmányolásával vajon nem minden érték megkérdőjelezése folyik e. Mivel a házasság az állam és egyház szétválasztása ürügyén már régóta nem vallási kérdés, az állam pedig egyre halványabban tud megjeleníteni bármilyen értéket, kérdés, hogy a szimpla nézőpontok közötti vitává degradálódott ügyekben például a férfi és nő közötti házasság értéke nem sérül e már eleve azzal, hogy egy nézőpont lesz a sok közül, holott évszázadokon át az amerikai társadalom megingathatatlan építőköve volt.
Forrás:
http://www.washingtontimes.com/news/2011/jul/24/gay-marriage-foes-cite-polygamy-suit/